|
Hallo buurluu, Begin februari dus het jaar is alweer goed opgang en de winter lijkt op zijn retour. Tijd om de agenda aan te vullen met de geplande buurtactiviteiten zoals vastgesteld tijdens nieuwjaarsreceptie/jaaroverleg. In deze nieuwsbrief verder een verslag over deze nieuwjaarsreceptie en informatie vanuit de stuurgroep. Onze website www.de-paerdestal.nl is ook weer bijgewerkt met deze nieuwsbrief, de foto’s van de nieuwjaarsreceptie en de historie is aangevuld met de periode 1997-2002. Daarnaast is het ontwerp aangepast, omdat een aantal leden problemen had om de foto's volledig op het beeldscherm te krijgen. De redactie Dat was zeker even schrikken Zondag 16 januari was door de stuurgroep de huiskamer besproken bij Ellens Restaurant voor jaaroverleg/nieuwjaarsreceptie. Hiervoor hadden zich 26 buurtleden opgeven. Het was de bedoeling om na een kopje koffie het jaar 2010 te bespreken, algemeen en financieel, maar ook om de werkgroepen aan het woord te laten over hun werkzaamheden met de mogelijkheid voor de overige buurtleden om gewenste veranderingen aan te geven. Toen wij om kwart voor elf aankwamen, om de leden te ontvangen, zat de huiskamer al vol met vreemde gasten. Was er dubbel geboekt, had Ellen ons vergeten?? Toen de ober Ellen ging halen, stonden wij gespannen te wachten. Ellen kwam stralend binnen en zei “dat was zeker even schrikken, maar dat is helemaal niet nodig want jullie zijn in het kader van ons 10-jarig bestaan en de goede samenwerking uitgenodigd om aan te schuiven bij de brunch er zijn tafels voor jullie gereserveerd”. Ellen had al toegezegd om voor koffie en wat lekkers te zorgen, maar dit hadden wij niet verwacht. |
![]() ![]() |
Ook de leden die binnen kwamen druppelen en aan de deur werden opgevangen met dit verhaal, waren blij verrast. Aan twee tafels werd genoten van de brunch en gezellig bijgepraat. Nog informeler dan gepland werden de aanwezige leden bijgepraat over de activiteiten en de financiën. Voor Cillia Beudel, die het penningmeesterschap nu definitief heeft overgedragen aan Dita Sijbrant, had de stuurgroep namens de leden een waardebon en bloemen als dank voor het bijna 7 jaar nauwkeurig beheren van de buurtkas. Na de heerlijke toetjes en de koffie werd rond twee uur afscheid genomen van dit gezellige en smakelijke samenzijn. |
Ellen en Wilbert, bedankt Gerbert en Theo Van de stuurgroep Tijdens het geïmproviseerde “overleg” in de pauzes van de brunch konden we vermelden dat het goed gaat met de buurtvereniging. De vaste activiteiten BBQ, feestavond en Sint liepen goed, niet in de laatste plaats door de geweldige inzet van de werkgroepen en ze bleven ook nog eens binnen het geplande budget. De voorjaarsactiviteit ging wegens verminderde belangstelling niet door. Ook de fietstocht waar de mede organisatoren Richard en Jeroen zich veel van voor hadden gesteld en waar ze ook al een verrassing bij aankomst voor hadden geregeld, ging helaas in verband met de regen niet door. Voor Dita het jaar financieel af kon sluiten heeft ze nog even moeten ervaren dat (wat Cilia al wist en rekening mee hield) er een aantal leden zijn die extra achter de broek gezeten moeten worden om de contributie op tijd binnen te krijgen. De eerste grote uitgaven hebben we al met de BBQ, dus dan is het wenselijk om over de contributie te kunnen beschikken. Uit het overzicht opgesteld door Dita en gecontroleerd door de kas commissie (Gerdien en Ria) blijkt dat we het jaar af hebben kunnen sluiten met een kleine plus, zodat een contributie verhoging ondanks stijgende prijzen nog niet noodzakelijk is. De werkgroepen hebben toegezegd ook voor dit jaar hun activiteit weer tegen het voorgelegde budget te willen organiseren. De werkgroep feestavond wil wel graag uitbreiding met een extra lid. Denk hier eens over na en meld je bij belangstelling bij de stuurgroep, het tijdsbeslag valt zeker met een nieuw lid erbij reuze mee. De voorjaarsactiviteit is nog niet vastgesteld en afhankelijk van een mogelijk initiatief van een ad hoc werkgroep (Darten + ……). De vaste activiteiten zijn als volgt gepland: BBQ zaterdag 25 juni Zet ze alvast in de agenda dat hoef je ze niet te missen. Het ledenbestand bestaat per 1 januari 2011 uit 64 volwassenen en 31 kinderen. De ledenlijst staat op de website afgeschermd met een code die jullie per mail wordt aangegeven. De ontvangers van de papieren nieuwsbrief krijgen deze schriftelijk. Hierbij nogmaals het verzoek om het e-mail adres door te geven voor zover dat nog niet is gedaan. Nog 6 mailadressen te gaan! Theo, Gerbert, Dita Lief en leed
Niets bekend.
Jannie
|